spring cleaning

заадръстила съм се напоследък. от твърде много емоции, впечатления , недоизяснени работи, а може би и да ме застигат центробежните сили на сатурновата дупка, която предстои да я видим каква ще да е тая година, та не е чудно, че ме тресе сериозна липса на вдъхновение.май е крайно време да направя пролетно почистване и на душата си, да попреместя някои неща на нови места, да изхвърля други, да изгоня с вежлива твърдост гадинките и да отворя прозорците, че иначе… трябва да търся подходящ екзорсист, да мине с яката пароструйка и през най-тайните серпантини на мозъка ми.

  •  има една много готина приказка – curiosity killed the cat. 

всъщност, няма лошо в любопитството – в онова градивно, конструктивно, добро любопитство, което те тласка напред,  да се развиваш, учиш и усъвършенстваш, и ако е балансирано, си намира точното място в подредбата на личния ти душевен фън-шуй. аз, обаче, на моменти съм истински  свредел – дай ми тема, и ела да видиш. чета. надничам. воайорствам понякога даже. и… чета много. даже и това, което не ми влиза в работата.  за да храня ума си, но и да тренирам емпатията си. виждам се. разпознавам се, намирам се… и лошото е, че започвам да се търся и да се взирам твърде много в опциите какво е било и какво би могло да бъде, и понякога, забита в минали неща, които не би трябвало да гледам твърде, загубвам ценните моменти. понякога кладенеца с потъналите в него стивън-кинговски кутийки почва да се вълнува, някоя от тях аха-аха да изплува грозо на повърхността, и да изхвърли гадното си съдържание, а усещането е като от изминали места и събития, към които не желая да се връщам въобще. и ако и злото да е сторено, one way or another, мисля да канализирам любопитството си към по-светлите неща, които ме интеренсуват, които хранят душата ми с красота, които ме карат да мечтая и да искам да създавам. поемам риска да се превърна в егоистичен задник и ужасно лош човек, но, както казах, емпатията си има граници. знаеш къде да ме намериш, ако имаш нужда от мен, но не ме карай да те гоня 🙂

  • напоследък, хващам се, съм свикала с посредствеността около себе си, опазил ме бог от нея

твърде смешно би било да меря ръст с нещо, което членува галеното си име, има си групичка от `мажоретки`, и в общи линии, има нужда да чува комплименти, ако и да са толкова унифицирани и еднакви вече, че да ти се доповръща. би следвало да съм подразнена, защото не обичам да ми правят какъвто и да било дъмпинг, но пък аз съм артист. това е нещото, което оценявам много повече – не конфекцията:)

  • освен това, се уча да приемам нещата философски,

приемам философски, че детенце ще износва и този сезон дрешките и обувките си от миналата година, че ние ще си правим ремонта вкъщи и вероятно, и тази година няма да успеем да заминем нанякъде, но пък, имаме опцията `банкя` за през уикендите, в които евентуално мъжа ми не е на работа, също, приемам философската, че в края на всеки месец се чувствам изключително коректе гражданин, платил си съвестно всичките видове данъци, такси, налози и кредити, пък, кво от това, че сме на код оранжево до следваща заплата – ние сме над тези неща, естествено! уаби-саби работи, нали, и освен това, имам и опцията да се направя на ужасно софистициран хипстър,  разбираш ли, so fucking what че не е особено приятно чувството. това, което ужасно ме дразни, обаче, е, че когато детенце ми се разболя с упорити кашлици и температури,  личната му лекарка (на която винаги съм плащала домашните посещения, ако и да се дърпаше в началото!) ми каза `имаш ли някакъв антибиотик`? НЯКЯКЪВ?! че когато въпреки лечението, детенце продължи да пролива сополи и аз поисках направление за специалист, тя ми се обиди, видите ли, че оспорвам мнението й? че когато Боро повтори аз имах дързостта да се обадя на личния лекар на детето си по телефона, с идеята за консултация и съвет, но тя просто прекъсна връзката и не рачи да се обади повече? че съм си лекувала детето с прибежки до спешния кабинет и консултации с приятелка лекарка, жива и здрава да е? естествено, за миг допуснах вероятността педиатърката на детето ми да получава инфаркт и заради това да не ще да си вдига телефона, но сетне разбрах, че излязла в отпуск. няма лошо, но си спомням прежни дни, в които не е било проблем да се консултираме, нали. щото аз съм едни ужасно лесни 20 кинта, явно.  но пък, приемам философски подхвърлянията, че се втелявам прекалено много в детето си – защо го правя засяга само мен и неколцина близки нам хора. и, разбира се, съм ужасно горда със сина си – както с постиженията му в занималнята, отзивите за които направо ме карат да се надувам, така и с ината и упоритостта, с които устоява себе си.

и… не знам доколко философски приемам фактът, че така или иначе, остарявам. не знам кое ме плаши повече – необратимостта на процеса, или че в даден момент, искам не искам, ще започна да губя малко по-малко от здравето и красотата си. а колко ли мога да разтягам във времето тези неизбежности?! честно, досега наистина не се бях замисляла с какво точно ме плаши старостта… всъщност, кога и как започваш да се чувстваш стар?!

та, такива ми ти работи. май подредих донякъде, пък ще видим дали съм оползотворила правилно новопридобитите пространства. ще млъквам – наистина си искам онази част от егото, която се изразява с ръце, а тук, вместо мрачни философстваия, да четеш поредните ужасно важни за въртежа а земята, но крайно лигави подробности около поредното нещо, излязло изпод пръстите ми.

та така. след малко отивам да гледам екранизация по любима моя апокалиптична книга – `деят на трифидите` на уиндъм . ако е друго, поне е готино да си припомня, че тук и сега са важните неща, но… казано честно, след първата част на филмчето се отнасям с особено уважение към финиковата си палма…

One response to “spring cleaning

  1. Започваш да се чувстваш стар, когато ти поникне брада. 😉

Вашият коментар

