Галерия

парейдоличните илюзии на Наталски

😀 ако понякога ти се е струвало, че виждаш коне, дракони, ангели или кораби в облаците на небето, исус и божията майка върху шарката на препечените си филийки или усмихната муцунка в каймака на кафето – да знаеш, не откачаш, а те е споходил пристъп на `парейдолична илюзия`.

парейдолията е странна, но доста готина и интересна особеност на мозъците ни, която поражда психичното  явление да дешифрираме познати образи в уж случайни обекти. при това явление елементи от плоска повърхност – гореспоменатите облаци, текстурата на плата, кора на дърво или заскрежено стъкло – се възприемат от мозъка като абстрактна картина на познат обект или изражение.  с парейдолични илюзии се  обясняват много от религиозните видения на светци, в психиатрията парейдоличните илюзии съзнателно са предизвикваи с тестовете с мастилени пета на роршах, лицето върху луната и каналите на марс също са пример за парейдолия. 😀 погледнат от определен ъгъл, `дяволският мост` в ардино наистина редлага стряскаща визия на доста подробна и шашкаща парейдолична илюзия, фотографи, заснели инцидентът на 11 септември твърдят, че в дима от разбилите се самолети ясно се долавя ликът на дявола, а в еднодоларовата канадска банкнота от 1954 г. жители се кълнат, че виждат пак дявола в косите на кралицата. парейдолията е признак за високо развито въображение… или за остра психоза, според психиатрите, в зависимост от честотата и интензитета а проявленията й.

така или иначе, парейдоличните илюзии, поне за мен, са много готио явление, което, ако и да се явява бъг в структурите на матрицата, поне мен ме радва  така, сякаш вселената в точно този миг ми намига шеговито. идея нямам с колко точно стъпки съм се доближила до психозата, но пък, въображението ми ме изненадва приятно, показвайки ми разни малки, готини и непредвидени усмивки от вселената. е, ето ги и моите лични парейдолични илюзии (цък върху снимките за повечко детайли):

 

следващото изображение едва ли е голяма работа, още повече, че не съм от феновете, които смятат за нужно да споделят с интернет абсолютно всичко за себе си, та в това число – и закуската си. пържени яйца, голяма работа 😀

парейдоличните илюзии на Наталскитъй като, както ти стана ясно, съм фен на фантастиката, тези кокретни пържени яйца си намериха точната асоциация 😀 при по-внимателен поглед…

zev robotроботската глава, влюбена в зев от ннаправо култовия и безкрайно безумен сериал lexx 😀 😀 😀

и така, предложих на твоето внимание изключително креативен и смислен петъчен постиг. от който следва да си извадиш няколко извода, а имено, че:

а) съм заклет фен на фантастиката

б) имам парейдолични видения, факт, който не се знае с колко точно ме доближава до свръх-чувствителната възприемчивост на вселената и/или до тоталната психоза 😀

но пък, никога не съм твърдяла, че съм притежател на онова стадно, овчо възприятие за света около мен 😀 защото аз наистина предпочитам да вярвам в ангели, които поякога протягат крило от небесата за high five

та така, радвам се, че се отби при мен 😀

весел ти петък!

Нат

Вашият коментар

