`облаче ле бяло` не е ваша!

рекламен клип по телевизията. тъжен диктор чете прочувствено писмо до майка си, останала в родината, вариото изтегля до лист хартия, който тъжния мъж подписва с арабско име, сетне бивам призована ‘да погледна на бежанците с други очи’, на фона на изтляваща мелодия. на ‘облаче ле бяло’.
мигновено ми се доповръща!
няма да ви гледам с други очи! и не искам да го правя. чужди сте ми. не е ксенофобия, а просто яростна непоносимост към натрапена, нагъзена толерантност, която собствената ми, т. нар. държава е намерила да ми вменява в национален ефир!
‘облаче ле бяло’, песен, за която няма българин, който да не го стегне гърлото, като я чуе, няма нищичко общо с вас! нищо в семантиката на тази светиня не ме асоциира и на йота с вас – ни с вярата ви, нито с етноса ви, нито с културата ви, нито с историята ви. тази светиня е за моите сънародници, доброволно и със собствени сили излезли на гурбет, с ясното знание, че държавата, в която ще се намират нищо не им дъшжи-напротив, те ще са тези, които ще се съобразяват с нормите и законите! няма да ви гледам с поглед, различен от собствения си такъв, вперен гротескната бг действителност! където ненатрапливо, но категорично ми се навира турско-ислямска пропаганда! където управляваща партия съществува в разрез с конституцията, държава, в която се изопачава историята в угоду етнос, с който собствения ми народ има жестоко минало, където в учебниците задължително се изучават турски песни и цигански празници, но за моята родна коледа няма и ред, където трябва да търпя новини на турски в национален ефир! о, не. няма да ви гледам по различен начин. нито искам да ви разбирам или харесвам. дс ви приемам. нямам нужда от това – народа ми достатъчно е асимилиран вече от вашите малцинствени братя, и ако демокрацията е да съм принудена да съм толерантна към правата на малцинство, чиито етнически изисквания скоро се израждат в нагла свободия за сметка на правата на моите сънародници – то, не, нямам нужда от нея. ‘облаче ле бяло’ не е ваша! моя е!
ех, мамка му… много ми се иска тоя народ да се ядоса най – накрая. ама градивно!

Вашият коментар

