Галерия

идиотщини – вече и edited version

😀 за пореден път се убеждавам, че живея в страна, в която броят на по-католиците-от-папата на глава от населението е направо космически. напоследък забелязвам, че много ни бива в преекспонираните казуси. причината за този ми статус, заради който най-вероятно, ще бъда оплюта, нахокана и обсрана подобаващо какъв невероятен хейтър съм, и че държавата е на такова дередже заради такива подривни елементи като мен, е истеричавото възмущение на лелята, на която й забранили да си кърми детето в мола, разбираш ли. в мола, човек 😀 аз ли виждам оксиморонния абсурд тук, или що? 😀
и, преди лайната да полетят в моя посока, дайте да си изясним нещо, обаче. аз съм НАПЪЛНО, КАТЕГОРИЧНО И ЗА кърменето. няма по-естествена, ценна и важна грижа за детето от майчината кърма, колкото повече – толкова по-добре, и всеки, който ме познава поне малко, ще потвърди, че горещо адмирирам естественото хранене. това, обаче, което ме вади съвсем сериозно от кецовете, е преекспонирането. както, между другото, се случва в близките години с дискусиите именно около кърменето. което, освен, че е най-доброто за детето, е и универсална панацея за абсолютно всичко, кърмените деца израстват като свръх-хора, кърмещите майки са най-добрите майки евър, кърменето е единствен синоним на любов и майчина грижа- и въобще – света немедлено и мигновено трябва да измества центъра на въртенето си и да накланя оста си около всяка майка, която извършва този достоен за орден стара планина подвиг! бръкни във форумите на бг-мамма, ако искаш да избиеш произволен брой нервни клетки, и виж за какво става въпрос там. начела съм се на всякакви абсурдни доводи в полза кърменето (това също звучи като ебаси и оксиморона – доводи ЗА кърменето? алоу, съквъртюратите, че нужно ли е да се прилагат доводи за нещо, което е от жизнено важно значение за децата ви, бе?!) всъщност, кърменето е толкова простичко и естествено нещо -ако ти се получи, разбира се (но това е тема за друг чат). да му се придава чак такава помпозност, ми се струва , меко казано, смешно. хората сме бозайници. дедо ви боже е измислил гърдите именно за тази цел, period! разбира се, майките, които поради някаква причина, не са кърмили децата (която, причина, естествено е неумението на въпросните майки да кърмят, незнанието им как да го правят, абсолютната им дезинформираност за ползите от кърменето, в комбинация с крайният им мързел да се понапънат малко, плюс категоричният им егоизъм да не си развалят фигурите, нали – надявам се, схващате горчивия ми сарказъм) нямат право на глас тука, защото какво ли разбират те от майчина грижа? възмутително, просто!
та, ето ви сега, една леля, която е решила да си нахрани гладното дете, искрено възмутена, разбираш ли, как са й направили забележка заради този толкова естествен, природно обоснован, майчински загрижен повик, който не пита къде да те свари!
лично аз намирам, че всяко нещо трябва да бъде с мярка, по дяволите! защото напълно естествена е и еднополовата любов. но на мен не би ми станало никак приятно да стана свидетел как две момичета (или момчета) си правят взаимно тонзилектомия с език на публично място, щото да си засвидетелстват любовта, нали? между другото, същото неприятно впечатление би ми оставила и хетеросексуална двойка, решили да се натискат на публично място. и раждането е естествен процес, кво! акането и пишкането също. представи, достатъчно ясни, че да предизвикат смесени чувства в контекста на описваната ситуация. не искам да опошлявам кърменето по този начин. но, поне аз смятам, че в този толкова важен и за детето, и за майката процес… има и доза интимност. нещо лично, което не би следвало да става достояние на други хора, именно заради интимния си характер, именно защото засяга само двама души, нали? поне за мен кърменето трябва да е това – а аз далеч не бих могла да се самоопределя като пуритан.
цялата тази история ми се струва крайно глупава. не глупава – направо дразнеща! лично аз бих се почувствала не възмутена, направо ядосана при гледката на майка, която кърми детето си в мола! в мола, бе, човек – не в парка, градината или където и да било, в мола, където очевидно, е мястото най-подходящо за разходка с дете! защото майка му имала била нужда да се социализира – не къде да е, а в мола! (инктересно би ми станало да разбера какво ли щеше да се случи, ако въпорсната дама е решила да се социализира барабар с детето си на театър или опера). та, същата тази загрижена майка, на която не й харесват стаичките за кърмене във въпросния мол, няма абсолютно никакъв проблем да си накърми детето по средата на сградата, където, очевидно, е най-чистото, хигиенично и спокойно място за осъществяване на тази дейност! `мърла` е думата, която ми хрумва. аз, лично, бих се засрамила от подобна случка, но не, лелята вдига вой чак до бхк! което, за пореден път ме убеждава в малоумието на тази организация, която явно печели пари със защитата на казуси, толкова абсурдни, че биха звучали като виц, ако не се случваха в българия! колкото и да е странно, обаче, нямам против кърменето на обществени места – самата аз съм прекарала достатъчно време по паркове и градинки, когато сина ми беше бебе, и о, чудо на чудесата, съм ставала свидетел на кърмещи майки, които го правеха дискретно и деликатно. 🙂 именно поради интимността на този акт 🙂
та, така. и аз мисля да подам жалба срещу бхк. за това, че и аз се чувствам дискриминирана – на мен пък натрапването на чужди навици и особености също ми се струва като вмешателство в личния ми живот. също така, се чувствам дискриминирана – като майка, ама аз съм от онези, които не са кърмили много децата си (вероятно, заради това съм и такъв хейтър по темата, пак с много сарказъм казано), и съм се чувствала адски дискриминирана, когато съм срещала вдигнатите укорително вежди а кърмещите майки, ставало ли е въпрос, че детето ми се храни от шише, а съм се чувствала направо убийствено зле, посрещайки снизходителни погледи или такива, пълни с явно съжаление, когато е ставало ясно, че не съм можела да кърмя заради гадно автоимунно заболяване, чувствала съм се хиляди пъти дискриминирана, когато и на детето ми се е гледало със съжаление именно поради фактът, че майка му не го е кърмила, но, вероятно, хелзингския комитет не би взел на сериозно моите доводи. виж, абсурд, като възмущението на майка, която кърми в МОЛА – ето това е казус, с който си заслужава да облъчим широката общественост.
идиотщина.

edit, добавен на 25 март

(емотикон: тъжна 🙂  ) не претендирам, че личният ми сайт по какъвто и да било начин е провайдър на правата вяра по каквато и да била тема – тук е мястото, където освен, че давам глас на по-добрата част от себе си, от време на време споделям мисли, чувства, радости и тревоги.няма да публикувам тук коментарите, които които предизвика тази ми статия на фейсбук страницата ми.  в някакъв момент, обаче, малко писва да си в позицията на оправдаващия се, че има различно мнение за нещо толкова ясно, затова ще публикувам един от собствеите си коментари:

`алекс, едва ли можеш да си представиш колко много емоционална енергия ми е нужна в момента, водейки този разговор. точно защото си човек, който смятам за приятел, който поне малко, наистина, ме познава, вярвам, че си наясно с моята позиция относно кърменето. в края на краищата, едва ли има здравомислеща майка, която да не е наясно, че кърменето е най-доброто, което може да направи за детето си, рода човешки се кърми от сътворението на света и ще се кърми винаги, точка по въпроса. това, обаче, което винаги ме е дразнело, и сигурно ще ме дразни винаги, е преекспонирането на нещата, а в последните години, кърменето започна да се приема едва ли не като единствен синоним на майчина грижа, отговорност, ангажираност и любов! КЪРМЕНИТЕ деца израстват по-емоционално развити. КЪРМЕНИТЕ деца прохождат и проговарят по-рано. КЪРМЕНИТЕ деца имат по-здрава връзка с майка си. КЪРМЕНИТЕ деца имат по-висок коефициент на интелигентност. КЪРМЕНИТЕ деца са по красиви, миришат по-хубаво, имат по-хубава кожа, акото им мирише по-добре, по -здрави и успели в живота са. америкаски учени стигнали до извода, че деца, които НЕ СА КЪРМЕНИ като бебета, има по-голямавмаа вероятност да станат престъпници – (не се шегувам за това, между другото). кърменето се представя като универсална и единствена панацея за всичко, измествайки настрани простичкия факт, че за едно бебе най-важното нещо на света е тесния контакт с майката, обичта, нежността и грижата, с която то се отглежда, а не толкова какво точно се храни, семейна среда, наследственост, грижа, възпитание, дейно участие и на двамата родители при обгрижването и отглеждането му, за да израсте то като емоционално стабилен човек. мнение, подкрепено и от лоранс перно, между другото.
разбира се, на една жена, която е решила, че няма да кърми, такива дискусии й минават покрай ушите и и пука на шапката какво е общественото мнение по въпроса. но какво да кажат жените, които порадин якаква причина и въпреки силното си желание не са успели да кърмят децата си? като мен, която съм направо медалист в категорията да ми се лепват правила, които по болезнен начин да потвърждават изключението, което съм. аз не успях да кърмя детето си, въперки всичкото си старание. Нещо повече – консултирала съм се с кърмачески консултант, както и с лекар-ендокринолог, работещ по темата. при мен не стана но, моля те, по никакъв начин не искам да излиза, че омаловажавам работата, която вършат консултантите по кърмене и ллл въобще, защото дори и за толкова естествения процес, каквото е кърменето, понякога има нужда от много подкрепа, за да стане успешно. когато се провалиш, обаче, боли. много. и въпреки, че рационалната аз знаеше, че отглежда детето си по най-добрия възможен начин, на който е способна, винаги е имало едно гадно, атавистично гласче, което ми е тормозело до какво ли може да доведе липсата на кърмене. имало е случаи, в които съм плакала от чувство на вина, докато съм забърквала шишетата на малкия… и ето ти на депресия. цяло чудо е, че въпреки шибаното заболяване,с което ми се налага да живея, имам сина си – а той е чудото, наистина. но как ли съм се чувствала аз, когато ми се е случвало да нахраня дечко в градинката с шишето, и съм срещала повдигнатите вежди и присвитите устни на някои майки? как ли съм се чувствала, когато съм преглъщала лековати подхвърляния, че не съм се постарала достатъчно да кърмя? как ли съм се чувствала, когато съм виждала съжалението в очите им, когато съм казвала причината, поради която не мога да кърмя? кдали ми е било готино, когато съм виждала съжалението в очите – тая не само не може да кърми, ами е и болна, милата? много е гадно да чуеш в такъв момент снизходителното `е, нищо, нали детето си е добре`. дали пък и аз не съм се чувствала дискриминирана, че не мога да храня детето си така, както е най-добре и за двама ни, без да срещна някой неодобрителен поглед? нетактични глупачки по форуми и градинки с лопата да ги ринеш, но пък, вероятно, аз съм крайно елементарен човек, след като си позволявам да се чувствам по този начин! кърменето не е единственото, което прави една жена добра майка, точка! аз нямам никакъв проблем с кърменето на обществено място – ставала съм свидетел на достатъчно такива сладки и умилителни гледки – и те наистина са такива, казвам го без грам тенденциозност. но си присвоявам правото да ми е неприятно някаква лигла да вие до небесата, че се чувствала била дискриминирана!`

разбира се, гадната ми, дребнава, журналистическа душица журналистическа душица не се сдържа – много ми беше любопитно да разбера какво е общественото мнение по темата, и попаднах на темата в бг-мамма от миналото лято, в която жалбоподавателката от мола е описала своя случай. цитирам поста й:

 

Бих искала да ви запозная с нещо скандално, което ми се случи. Преди десетина дни, докато си кърмех дискретно на пейка в Парадайс център, при мен се приближи човек от охраната, който ми каза, че „не било приятно“ да кърмя там и да съм се преместела в стаичката за майки с деца. Отговорих му, че тази стая е за повиване, че вътре мирише на вкиснато и че детето ми не се чувства комфортно там. Заявих, че след 5 мин. ставам, само да приспя бебето. После директно се насочих към информацията и пуснах жалба. Извикаха и шефа на охраната на мола и се установи, че съм била напъдена от ВИП охраната на магазин ЗАРА и че те били нещо отделно. Все пак рече, че имало хора,  които били се оплаквали от кърмещи на обществени места (макар по-късно да отрече да е имало подобна жалба), не че имало забрана, но не било желателно и т.н… Седмица по-късно отидох да проверя какво става с жалбата ми и ми бе обещан отговор още за същия ден, но така и не го получих. 
Не виждам нищо осъдително и срамно да кърмя детето си на открито, нещо повече, смятам, че е възмутително да бъдем притеснявани и аз, и бебето ми по този начин. Стаичките във въпросния търговски център за клаустрофобични, задушни и понякога стават пренаселени. Освен това, никъде не е указано, че тъкмо там трябва да се кърми. Никой не може и да ме задължи! Никога не съм се стеснявала да кърмя бебето си където и да било, никой не ме е гледал с укор. Камо ли пък да ме прекъсва така!
Тук въпросът обаче е дълбок. За това, че е по-приемливо обществено детето да се храни с шише. Ние, майките и бебетата, сме разглеждани като „консуматори“, които трябва само да харчат. И да потребяват задължително адаптирано мляко. Ако не задължително, то поне на публични места. Иначе може тайно, скришно да „се кърмят“ вкъщи. Че може и някой да се подразни. А как не ги дразнят мацките по бельо по витрините? Или разголените мадами на всяка крачка? На мен пък могат да дебелите, клощавите или пък миризливите клиенти на мола. Да тръгна да подавам оплаквания срещу тях ли?
Моята случка си е чиста проява на репресия, дискриминация, нарушаване на човешките ми права. Лошото е, че някои майки биха се потиснали, стресирали и дори разкаяли от „престъпното“ си деяние. Не и аз обаче. Смятам да не оставям нещата така и да продължавам да настоявам поне за извинение. Обмислям обаче и назидателна акция. Какво ще кажете да си спретем едно масово кърмене във въпросния търговски център, окупирайки де що можем пейки? Wink
ето ви нагледен пример за една майка-героиня, уважаеми приятели и съседи, за която правилата не би следвало да важат! която хич, ама по никакъв начин не се държи дискриминативно самата тя –  просто  защото тя е майка, която кърми, само тя има право да се чувства репресирана, дискриминирана, да вдига вик и вой до небесата за нарушаването на свещените й права, които, очевидно, заслужават кърмаческа наказателна акция! и преди да си говорим за това колко сме възмутени срещу лицемерието и криво-разбрания морал, нека да припомня простичко, че самата тази дама споменава, че няколко дни по-късно пак е ходила да кърми на същото място, ама реакция нямало било. много се изкоментира, че всичко това е показна глупост – мнение, което, както ти става ясно, аз също подкрепям. ето ви пример как от мухата се прави слон. ето ви пример как се търси евтина слава!
и, ако аз съм била малко по-рязка в статията и коментарите си във фейсбук – защото аз съм една явно озлобена, некърмила майка, нали, която  от къде накъде пък тя ще има право да се чувства зле, си позволявам да постна мнение на друга потребителка в същия форум,  по същата тема. защото, ми се ще, преди да се тръшкаме за криворазбрани цивилизации, естествени човешки права и прочее работи, все пак, да погледем какви точно сламки има в собствените ни очи, преди да дяламе треските от чуждите.
`Аз в Плевен също имах такива случки.Гонили са ме 3 пъти от Макси Трейд Център(нещо като мол),и от МОЛ-а също.Пускахме публикация в местния вестник Посредник със снимки.Нищо не можахме да направим.И аз се чуствах дискриминирана,но сега детето порастна и аз с гордост разправям в градинките че още се кърмим.Всеки гледа като пребозало теле,но на мен не ми пука ама грам.Сега си отмъщавам-като ме гонеха зимата да кърмя на вън на снега и ме пращаха в къщи като прокажена,сега е дошло моето време.На детските площадки баби се захласват колко здрав и як бил,с какво съм го хранила.Аз отговарям че детето е все още кърмено и затова е здраво.засрамиха се и си взеха толумбестите внучета и избягаха.нека им,аз едно време бягах,сега е техен ред  #2gunfire.Хич да не ти пука,кърми си и не им обръщай внимание.Мен охраната също дойде да ме изгони,щал да извика полиция представете си ако не съм си тръгнела на момента-март мсесец,сняг и силен вятър,а момченцето ми беше на 3 месеца  #2gunfire. Може да звучи грубо на другите майки,но която не го е преживяла не може да ме разбере защо сега парадирам с кърменето.Значи дебелогъзи целулитки може да се разхождат с минижупи и да си показват на показ гърдите увиснали до корема,Азис да си показва члена без извинение по тв предавания,Камелия да се появява на концерт пред цяла България по цици с лепенки на зърната.98 % бебетата да се наливат с изкуствени млека навсякъде(че даже заемат и нашите пейки-по-скришните по парковете) а аз да не ми дават да си накърмя 3 месечното бебенце като реве от глад и аз като прокажена ще стоя в къщи и няма да излизам на разходки.Сега аз се смея като ми се оплакват по градинките че кърмата им спряла съвсем сама а и нямали пари да купуват скъпите АМ` 
🙂 да коментирам ли последния цитат? а аз имам ли правото да се почувствам обидена и засегната като некърмила майка от думи и поведение като на горецитираната невъзпитана простачка? и стига вече сме се правили, наистина, на по-католици от папата, изсмуквайки от пръстите си всякакви малоумия за отношението на българина към децата, към кърмещите майки и към жените и н дженерал, защото е и смешно, и жалко. защото не може едните да сме по-равни от другите, бай дифолт – да се подразбира и по-добри.
сериозно ми писна от тази идиотщина, честно.
Вашият коментар

